Ramonas Blogg

onsdag 11 maj 2011

Tävling

Det känns som att det pågår en tävling. Vem som sårade vem mest, när var och hur. Jag sårade honom först, i det första förhållande vi hade. Därför tog det slut.
Men jag insåg mitt feta misstag o kröp tillbaka.
Nu har han sårat mig o på något sätt tycker han att det är ok. Just för att jag sårade honom först.
Vi kommer inte vidare o speciellt inte med den inställningen.
Kanske det är dax för mig att inse att det faktiskt inte ska vara vi två. Att det är dax att sluta kämpa o inse fakta.
Men det gör så ont. Så fruktansvärt ont att inte få vara med honom o vara delaktig i hans liv. Veta hur han mår o vad han går igenom. Att få dela mitt liv med honom. Att bli gammal o grå med honom.
Han fattar fortfarande inte att det är han jag älskar o ingen annan. Han tror fortfarande att jag är glad för det här. Att mina tårar bara är krokodiltårar o att jag egentligen jublar över att vara singel igen.
Men han fattar fortfarande inte att mina tårar är mest för att jag inser mer o mer att vi har glidit isär o inte kommer vara dom vi en gång var.

Jag kan handskas med förlusten av två blivande barn, men att förlora den man älskar mest är vedervärdigt.

1 kommentar:

  1. Men han verkar ju helt sjuk. Förstår dig samtidigt också men är han verkligen värd att satsa på? Jag menar så som jag fattat det verkar det som att han är en idiot på mer än ett sätt. Man är ledsen i början men du glömmer honom nog snart med tanke på vilket svin han är. Ha en bra kväll mvh en trogen läsare.

    SvaraRadera