Ramonas Blogg

lördag 30 mars 2013

Glad påsk!

Påskafton skulle firas med vänner och familj för att fira våran lilla tjejs första födelsedag. Men ödet ville något annat så nu ligger sambon utslagen i sängen o har sovit bort hela dagen. Troligtvis pga av en skum räksallad han åt igår. O jag ligger i soffan med magsmärtor och illamående.
Allt pga av den där förbannade gallan (som jag ju opererade bort i oktober!) men trots att den inte finns där längre så kan man fortfarande få samma nedrans smärta o problemen kan då sitta i gallvägarna istället. Som det gör hos fröken Ramones nu då. O gravidhormoner gör det hela lite besvärligare för gallvägarna att fungera som dom ska.
Jag kan snart börja kalla akuten på KSS, Skövde för mitt andra hem. Skrattretande hur många gånger man kan vara på ett sånt otrevligt men livsviktigt ställe!
Som tur är behövde jag o min chaffis (tack underbara vän!) inte vänta alls i väntrummet, trots massor av folk där, utan fick ett rum direkt. Just då kändes det inte alls dumt eftersom jag hade så förbannat ont, men så här i efterhand kan man nästan få lite dåligt samvete för att man "kom före i kön".

Min vän fick för första gången se o hälsa på bebisen i magen då dom gjorde ett ul för att se att allt var bra med den lille. Vilket den lyckligtvis gjorde! Underbara underbara knort :D

I bilen dit varvades av smärtor o skrik, till panikångest över att något skulle vara för fel på barnet. Tack gode Gud för att man har fina underbara vänner som ställer upp just då!
Sambon o jag kom överens om Att inte ta med dottern just dit då det råder magsjuka o andra baskilusker. Det var helt enkelt det bästa.

Apropå dottern så fick hon sova över hos sina morföräldrar på obestämd tid tills vi mår bättre.

Glad påsk fina ni!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar